-
Ի՞նչ քայելեր են
անհրաժեշտ, որպեսզի համայնքների զարգացմանը նոր խթան հաղորդվի
-
Հայաստանի Հանրապետության
ներկայիս կառավարության առաջնահերթություններից է համայնքների զարգացմանը խթանելը:
Այդ առումով անցնող`2019 թվականը դրական տարի էր: Չնայած բազմաթիվ դժվարություններին,
մարզի համայնքները շոշափելի ձեռքբերումներ ունեցան։ Որպես պետության կողմից համայնքների
զարգացմանը խթանելու օրինակ կարելի է դիտարկել սուբվենցիոն ծրագրերի իրականացումը,
որոնց միջոցով համայքներում 2019 թվականին բազմաթիվ ծրագրեր են կյանքի կոչվել: Ի դեպ,
այս տարի ևս նախատեսվում է շարունակել սուբվենցիաների տրամադրումը։ Այս պահի դրությամբ
Շիրակի մարզից 60-ից ավելի սուբվենցիոն ծրագրի հայտ է ներկայացվել: Եթե դրանք բոլորը
պետության կողմից հաստատվեն, ապա մենք կարող ենք արձանագրել, որ մարզում աննախադեպ
ծավալների ծրագրեր կյանքի կկոչվեն՝ զարկ տալով համայնքների զարգացմանը:
Համայնքների զարգացման հարցում կարևոր է նաև համանյքների սեփական
եկամուտների հավաքագրման ցուցանիշների բարձրացումը: Այս հարցում ևս 2019 թվականը մարզի
համայնքների համար դրական էր, քանի որ սեփական եկամուտների հավաքագրման գործընթացում
լուրջ առաջընթաց է արձանագրվել։
Պետության գործուն մասնակցության հանգամանքի շեշտումը բնավ պատահական
չէ: Եթե խոսում ենք համայնքների զարգացման մասին, ապա առանց պետական օժանդակության
այն անհնար է պատկերացնել: Ուստի, պետություն-համայնք համագործակցությունը լավագույն
բանաձևն է համայնքների զարգացմանը խթանելու համար:
Իսկ ծրագրային փատաթղթերից թերևս
այս պահին առանձնացնեմ «Հայաստանի Հանրապետության 2014-2025թթ. հեռանկարային զարգացման ռազմավարական ծրագիրը»՝ https://www.gov.am/files/docs/1322.pdf
-
Այս պահին մարզի
42 համայնքներից 7ը խոշորացված են։ Արդյո՞ք որակական տարբերություններ կան խոշորացված
և չխոշորացված համայնքերի միջև։
-
Խոշորացման հիմքում ընկած
է ուժեղ համայնքի տեսլականը։ Դուք իրավացիորեն նշեցիք, որ մարզում 7 խոշորացված համայնք
կա։ Անխոս, խոշորացումը համայնքների համար նոր հնարավորություններ է ընձեռում։ Միջազգային
պրակտիկան ցույց է տալիս, որ համայնքների խոշորացումը նպաստում է բազմաթիվ կենսական
խնդիրների լուծմանը`մասնավորապես բնակչությանը տրամադրվող ծառայությունների որակի բարձրացումը,
ենթակառուցվածքների զարգացումը, ֆինանսական հնարավորությունների մեծացումը և այլն...
Խոշորացման վերջնարդյունքը տեղական ինքնակառավարման համակարգի
բարելավումն է, ինչպես նաև տեղական իշխանությունների աշխատանքի արդյունավետության բարձրացումը
և նրանց լեգիտիմության ու քաղաքական հաշվետվողականության ապահովումը:
Ինչ խոսք, սխալ է ասել, որ մարզի խոշորացված համայնքներում վերը
նշված հարցերը վերջնականապես լուծված են: Խոշորացված համայնքները դեռ կայացման ճանապարհն
ամբողջությամբ չեն անցել և դրա համար ժամանակ է պետք: Շատ կարևոր է, որ արդեն իսկ խոշորացված
համայնքների փորձը կիրառվի հաջորդիվ խոշորացվող համայնքների համար:
Այնուամենայնիվ, կարծում եմ, որ խոշորացումն իր էությամբ և հետապնդած
նպատակներով միանշանակ դրական է:
Ինչ վերաբերում է ձեր հարցին, ապա իմ կարծիքով համայնքներին
որակական ինչ-ինչ չափանիշների հիման վրա տարբերակելն այնքան էլ ճիշտ չէ: Մարզի յուրաքանչյուր
համայնք ունի իր առանձնահատկությունները: Հարկավոր է յուրաքանչյուրին դիտարկել իրեն
բնորոշ կենսապայմանների համատեքստում և գնահատել, թե յուրաքանչյուրն ինչպես է հաղթահարւմ
իր առջև ծառացած խնդիրները:
-
Առաջիկայում նախատեսվու՞մ
է շարունակել խոշորացման գործընթացը և ո՞րն է այդ ճանապարհին առկա խոչնդոտները։
-
Ներկա պահին քննարկվում
են խոշորացման գործընթացը շարունակելու տարբերակները։ Սակայն մինչ այդ գործընթացի կյանքի
կոչումն անհրաժեշտ է հաշվի առնել այն ռիսկերը, որոնք կարող են առաջ
գալ հավանական խոշորցման արդյունքում։ Այդ առումով կարևոր է քաղաքացու կարծիքը լսելը
և նրա լավագույն շահով առաջնորդվելը:
Խոշորացվող համայնքների
բնակիչները պետք է պատշաճ իրազեկված լինեն և վստահ, որ իրենց ձայնը հաշվի կառնվի պատկան
մարմինների կողմից:
-
Ի՞նչ հրատապ խնդիրներով
կամ առաջարկներով են քաղաքացիները հաճախ դիմում ձեզ։
-
Ինչպես գիտեք, Շիրակի մարզը սոցիալապես խոցելի մարզերից է և
բնական է, որ բնակչության կողմից բարձրացված խնդիրների ճնշող մեծամասնությունն ունի
սոցիալական ենթատեքստ։ Իհարկե, մենք մեր իրավասությունների և հնարավորությունների շրջանակում
փորձում ենք աջակցել մարզի բնակիչներին։
Ինչ վերաբերվում է բնակչության
կողմից ստացվող առաջարկություններին, ապա պիտի ասեմ, որ իմ աշխատանքային գործունեության
ընթացքում չեմ ստացել որևէ առաջարկ: Այնուամենայնիվ, ցանկալի կլիներ, որ մարզի բնակչությունը
ոչ միայն խնդրողի դիրքերից հանդես գար, այլև, այսպես ասած, առաջարկողի, քանի որ բնակչի
մասնակցությունը համայնքի, մարզի և գլոբալ առումով՝ պետության կառավարմանը, ստեղծում
է զարգացման և առաջընթացի համար արդյունավետ նախադրյալներ։
Հարցազրուցավար՝
Լուսինե Խաչատրյան, Գյումրի ինֆոտան մեդիագրագիտության դասընթացների շրջանավարտ (2020)
Լուսինե Խաչատրյան, Գյումրի ինֆոտան մեդիագրագիտության դասընթացների շրջանավարտ (2020)
Ծանուցում*
Հոդվածում արտահայտված մտքերը և վերլուծությունները կարող են չհամըկնել Գյումրի ինֆոտան, Սախարովի կենտրոնի պաշտոնական դիրքորոշումների և տեսակետների հետ:
Հոդվածում արտահայտված մտքերը և վերլուծությունները կարող են չհամըկնել Գյումրի ինֆոտան, Սախարովի կենտրոնի պաշտոնական դիրքորոշումների և տեսակետների հետ:
Լուսանկարը՝ Շանթ Շաքարյանցի ֆեյսբուքյան էջից:
Комментариев нет:
Отправить комментарий